از آنجاییکه برگزاری آزمونهای جامع تستی به عنوان بخشی از فرایند یادگیری و آموزش زمانی می تواند نقش موثری در تکمیل فرایند یاد گیری ایفا کند که دانش آموزان به طور مستمر مباحث آزمون ها را مطالعه کرده باشند و آزمون های مبحثی و با زمانبندی را تجربه کرده باشند ، لذا در سیستم آموزش نوآور روند آزمونها را بادر نظر گرفتن مسیر صحیح یادگیری دانش آموزان بر این اساس طرح ریزی شده است .
دانش آموزان از یک هفته قبل از آزمون های جامع با برنامه مدون ، آزمونهای تک درس را به صورت زمانبندی استاندارد آزمون داده و نهایتا در پایان هفته در یک آزمون جامع شرکت خواهند کرد .
با توجه به اهمیت این فرایند یادگیری در تثبیت و تسلط دانش آموزان به مباحث ، آنچه حائز اهمیت است ،شرکت مستمر در آزمون ها و ارزیابی نهایی در آزمون جامع خواهد بود . مبتنی بر برنامه آزمونها ، مشاورین برنامه مطالعاتی راهبردی را نیز به دانش آموزان ارائه داده اند